Informatie en waardevolle inzichten delen

Waar wordt jouw doelgroep vrolijk van? Welke problemen kun jij oplossen en hoe kun jij waarde toevoegen voor je netwerk?

Wat is waardevolle content en hoe kom je aan inspiratie om regelmatig iets te delen? 

Tien tips

1. Verdiep je nauwgezet in je doelgroep en verzamel informatie bijvoorbeeld op basis van buyer persona profielen.

2. Praat met je klanten en vraag wat er speelt binnen hun bedrijf, waar ze zich mee bezighouden, wat ze zorgen baart, welke belangrijke ontwikkelingen er zijn binnen de branche etc.

3. Laat je inspireren door gebeurtenissen gedurende de werkdag. 

4. Maak notities van spontane ideeën die je kunt gebruiken om content te creëren.

5. Plaats eens een stelling op social media over een onderwerp dat leeft binnen je doelgroep.

6. Hou een onderzoek of enquête onder je doelgroep en communiceer over de resultaten.

7. Maak een video waarin je tips geeft over dingen waar jouw doelgroep moeite mee heeft.

8. Nodig eens wat klanten uit voor een bijeenkomst, regel een goede spreker over een onderwerp dat relevant is op dat moment.

9. Deel tips en tricks.

10. Schrijf een e-book of creëer een ander waardevol document zoals een specialistische checklist en deel deze met je doelgroep.

Wil je meer weten over sociaal verkopen download dan ons werkboek "sociaal verkopen" of schrijf je in voor de workshop of verkooptraining "Effectief klanten aantrekken" in Voorschoten (goed bereikbaar vanuit Den Haag, Leiden, Leidschendam, Delft, Zoetermeer e.d.)