Waardevolle inzichten en content delen DEF_Tekengebied 1
Manon Vonk

Manon Vonk

Tien tips voor meer bereik en impact op LinkedIn

Tien tips voor meer bereik en impact op LinkedIn. Het lijkt een simpel platform, je deelt je CV en af en toe zie je iets op je tijdlijn voorbijkomen dat je interesse wekt. Maar wist je dat het heel makkelijk is om zélf content te delen op LinkedIn? Daarmee kun je de aandacht trekken van potentiële klanten, opdrachtgevers en werkgevers. Of misschien wil je juist op de radar komen van werknemers of stagiairs. Wie je doelgroep ook is, LinkedIn maakt het je makkelijk om met hen in contact te komen!

Heb jij regelmatig het idee dat je berichten onvoldoende zichtbaar zijn op LinkedIn? En vraag je je af hoe het kan dat anderen wél veel likes en comments en dus views krijgen? Lees dan vooral even verder.

Het LinkedIn algoritme

Ik geef je graag tien tips waarmee jij óók veel meer lezers zult aantrekken en een publiek zult ontwikkelen op dit platform. Voordat ik deze tips met je deel is het belangrijk om te begrijpen waardoor je views krijgt op je LinkedIn berichten. In de eerste plaats is de inhoud van je bericht een belangrijke aanjager van bereik. Het uitdagende is echter dat ook een steengoed stuk nauwelijks bereik kan krijgen als je het bericht op de verkeerde manier deelt. Een bericht zonder toegevoegde waarde komt sowieso doorgaans niet veel verder dan een paar likes voor de moeite. Een belangrijke hefboom voor meer bereik is de betrokkenheid op je bijdrages door jouw volgers. Naarmate er meer likes en comments op jouw bijdrages komen neemt je zichtbaarheid toe en zal het aantal 2e en 3e graads connecties dat jouw content te zien krijgen toenemen. Berichten op jouw tijdlijn worden voorgeschoteld op basis van een ingewikkeld LinkedIn algoritme. Wat jij te zien krijgt past volgens LinkedIn bij jouw interesses. Zo werkt dat ook voor jouw doelgroep. Ze krijgen dátgene te zien waarvan LinkedIn denkt dat ze het interessant vinden op basis van hun gedrag op het platform.

Tien tips voor meer bereik en impact op LinkedIn

  1. Schrijf content die aantrekkelijk en waardevol is voor je doelgroep. Dit klinkt als een open deur maar ik zie nog steeds heel veel promotionele en oninteressante berichten voorbijkomen.
  2. Begrijp hoe LinkedIn werkt. Niet alleen de inhoud van je berichten zijn belangrijk maar ook HOE je de berichten brengt. De technische kant zoals layout, gebruik van hashtags, het taggen van personen, het gebruik van media etc. Grotendeels heeft dit te maken met het (steeds wisselende) LinkedIn algoritme. Naast de kwaliteit van je berichten gaat het dus óók om het positief beïnvloeden van het LinkedIn algoritme. Regelmatig organiseren we kennissessies en challenges waarbij we deelnemers laten ervaren hoe ze meer bereik kunnen krijgen.
  3. Wees betrokken op het platform. Minstens 15-30 minuten per dag. Like en becommentarieer berichten van anderen en reageer op je meldingen.

Download tip 4 t/m 10

Meer zichtbaarheid en bereik als basis voor meer leads en klanten

Vanaf 14 juni organiseert Omzetcoach.nl wederom een LinkedIn challenge. Gedurende deze challenge krijg je drie weken lang elke week een praktijkgerichte opdracht om met behulp van onze “Checklist voor meer bereik en impact met je LinkedIn bijdrages” een eigen bijdrage te schrijven met maximale betrokkenheid. In de checklist, die we tijdens de challenge ook toelichten in een webinar over het bereik op LinkedIn, vind je dertien kritieke punten die je vóór, tijdens en ná het plaatsen van je bijdrage gaan helpen om meer bereik te krijgen. Tijdens de challenge zijn er zoomcalls op maandag om 10:30 op 14, 21 en 28 juni. De webinar en checklist t.w.v. 97,- ex btw zijn inbegrepen. Ook zal er een nulmeting zijn waardoor je heel duidelijk je eigen voortgang en resultaat kunt meten.

Meld je hier direct aan voor de LinkedIn Summer Challenge.

Deel dit bericht

Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print