Social selling implementatie

Social Selling Implementatie

Met onze social selling implementatie ga je actief aan de slag om de gunfactor positief te beïnvloeden.  

Hoe kom je op mensen over? Ben je geloofwaardig, betrouwbaar, enthousiast en sympathiek? Met een goede social selling implementatie bouw je ook actief aan je persoonlijke merk.  

Definitie 

Bij social selling zet je als verkoper marketing pull technieken in om klanten aan te trekken. Vanuit een stevig fundament ga je aan de slag met vijf pijlers. Je persoonlijke merk staat centraal. Door gebruik te maken van on- en offline sociale media platformen en communities ga je je netwerk actief vergroten. Je gaat verbindingen aan en relaties ontwikkelen. Door het delen van waardevolle inzichten creëer je volgers. Hierdoor ontstaat een situatie van vertrouwen en wordt een basis gelegd om zaken te doen met elkaar.  

Maar het proces van social selling vereist geduld. Het gaat hier niet om snelle successen en het verzilveren van laaghangend fruit. Het is dus een duurzame  investering die zich op middellange termijn gaat terugverdienen.  

Waarom social selling implementeren?

De laatste jaren is er veel gepubliceerd over social selling. Steeds duidelijker is dat de huidige trends binnen het B2B inkooplandschap een perfect decor vormen voor deze verkoopmethodiek. Verkopers en ondernemers ontwikkelen zich steeds meer als mini-marketeers.

Het gaat bij social selling niet meer over “op deuren bonzen, in de hoop dat je op het juiste moment de juiste persoon, mét interesse in jouw boodschap treft”. Dit is de traditionele verkoopaanpak, veelal gebaseerd op koude acquisitie en toeval.  

Het gaat er bij social selling juist om dat jij vooral op basis van het gedrag van potentiële klanten kunt voorspellen wie behoefte heeft aan jouw diensten. En dat jij zorgt dat je pro-actief bij die personen op de radar komt om ze zo naar jou toe te laten bewegen.  

Kortom, social selling is één van de meest effectieve verkoopvormen die er bestaan. Doordat je in contact komt met écht geïnteresseerde potentiële klanten.  

Daarnaast maken internet, het toenemend gebruik van smartphones, en het nog steeds groeiend gebruik van sociale media, het speelveld transparant. Hierdoor is het gedrag van jouw (potentiële) klanten zichtbaar en veelal openbaar. Platformen als LinkedIn, Facebook en Twitter zijn het perfecte gereedschap voor social sellers. Immers een groot deel van jouw potentiële klanten is actief binnen deze netwerken.

Wat bewijst dat social selling werkt?

Is er bewijs dat social selling echt effectief is? Reken maar!

Wij beschikken over allerlei praktijkcases en voorbeelden. Verkopers én ondernemers die met een succesvolle social selling implementatie aansprekende successen hebben geboekt. 

Inmiddels helpen we tientallen ondernemers en verkopers om hun verkoopresultaat te optimaliseren. We onderscheiden ons door de combinatie van technieken gebaseerd op social selling, inbound marketing, account based marketing én een gestructureerd verkoopproces.  

Wil je meer weten over het succesvol implementeren van social selling? Download dan ons werkboek “sociaal verkopen”bekijk de introductievideo van 20 minuten, of schrijf je in voor het LinkedIn for Business Implementatietraject.

Deel dit bericht

Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print