Mijnverkooptips.nl - elke werkdag een Succesvol Verkopen Tip die jou helpt om je omzetdoelstellingen te halen, ABONNEREN.

 

29 maart 2018 - Paaseitjes tellen afgezaagd?

De afgelopen week zag ik vele ondernemers met een "raad het aantal paaseitjes" actie op sociale media voorbijkomen.

Briljant wat mij betreft, want dit is een perfect voorbeeld van het creëren van betrokkenheid. Immers door de reacties op sociale  media zijn dit soort acties bijna een garantie voor veel views en een hoog bereik.

Drie voorbeelden die ik wil benoemen. De eerste post ging als video rond op LinkedIn en haalde bijna 40.000 views. De tweede post was een Facebook video post met bijna 5.200 views. FOR FREE. De derde post zie je hieronder.

Heb jij zelf bijzondere resultaten op sociale media deel die dan a.u.b. met mij! Ik ben altijd nieuwsgierig naar goede
voorbeelden uit de praktijk.

28 maart 2018 - Cadeau waardevol werkboek "sociaal verkopen"

Ondernemers en verkopers opgelet! Heb je moeite met het krijgen van nieuwe klanten of kost acquisitie je teveel tijd of geld? Of zie je er gewoon tegenop? Dan is dit wat voor jou;

Met sociaal verkopen ga je op een effectievere en leukere manier klanten aantrekken en klanten werven.

Sociaal verkopen betekent;

- minder tijd kwijt zijn aan het verkoopproces
- dichter bij de juiste doelgroep
- gemak van online netwerken
- klanten aantrekken in plaats van leuren met je product of dienst 
- een hogere conversie
- sneller je omzetdoelstellingen halen
- meer vrije tijd overhouden of meer tijd om te ondernemen 

Een van de redenen waarom sociaal verkopen zo enorm effectief is, is omdat het uitgaat van kopen in plaats van verkopen. 

In het hernieuwde werkboek "Sociaal Verkopen" vind je precies hoe je zelf een succesvolle sociale verkoopstrategie kunt vormgeven passend bij jouw business en in je eigen tempo. Het werkboek "sociaal verkopen" kun je kosteloos downloaden.

27 maart 2018 - Nog 4 effectieve werkdagen, ga je je target halen?

De tijd vliegt. Nog vier effectieve werkdagen en dan is het eerste kwartaal van 2018 alweer ten einde.

Wat zou je nog kunnen doen om deze laatste dagen optimaal te benutten vanuit commercieel perspectief?

Loop al je omzetkansen van dit kwartaal nog eens door en stel jezelf deze vragen;

- Welke kansen staan nog steeds open?

- Zijn de gewonnen trajecten gestart of gerealiseerd? 

- Zijn de afgesproken bedragen gefactureerd of zijn er nog (deel)kansen die verzilverd moeten worden?

- Welke potentiële klanten kun je wellicht nog net over de streep trekken?

- Welke bestaande klanten kun je nog net even iets extra's verkopen?

Door jezelf uit te dagen om nog even te knallen leg je in ieder geval alvast een nog betere basis voor het tweede kwartaal. Het zaaien gaat immers altijd door.


26 maart 2018 - Growth hacking ook voor jou toepasbaar

Growth hacking, je hebt er ongetwijfeld wel eens van gehoord. In 2010 werd de term voor het eerst gebruikt en sindsdien zijn de principes razendsnel toegepast door een snel groeiend aantal bedrijven en growth hackers.

Growth hacking bestaat in de regel uit acties die er toe leiden dat jouw doelgroep je sneller of in grotere aantallen weet te vinden. Experts, vaak online marketeers met ervaring, koppelen hun kennis aan de laatste technologieën en (data)mogelijkheden en proberen vanuit een proces van "andersdenken" gebruik te maken van mogelijkheden die anderen nog niet hebben gezien of die nog niet optimaal worden benut.

Op internet kun je talloze voorbeelden vinden. Heel mooi allemaal, maar wat betekent dit voor jou? 

Aan de slag met groeiversnelling

Ik ben van mening dat iedereen die een beetje z'n best doet slimme acties kan bedenken die zijn verkoop significant harder kan laten groeien. Je hoeft geen techneut te zijn of jarenlange (marketing)ervaring te hebben om kansen te herkennen. Wel is het handig om denkkracht en ervaring te koppelen en met elkaar tot mogelijkheden te komen.

1. Plan een brainstormsessie over growth hacking voor jouw business met collega's van verschillende disciplines of met collega-ondernemers

2. Stel een doel, zorg dat je doelgroep helder is en bedenk welk product of service je wilt laten groeien (of welke waardepropositie je wilt uitlichten want misschien bestaat de growth hack wel uit een ander productaanbod).

3. Bespreek eerst welke bestaande marketing- en verkoopmogelijkheden er zijn en wat er beschikbaar is; data, community's, websites, platformen en betrek hier ook je concurrenten bij en aanbieders die zich richten op dezelfde doelgroep.

4. Ga nu out of the box denken en probeer te combineren met de mogelijkheden op manieren die je niet eerder voor mogelijk hield. Laat je hierbij niet remmen door technologische (on)mogelijkheden. Sommige growth hacks bestonden niet en waren niet ethisch, zover moet je dus denken (of je het gaat uitvoeren is een tweede). Kom los van bestaande denkpatronen en laat je inspireren door verhalen van andere growth hacks voordat je deze stap zet.

5. Zet nu de verschillende ideeën op een rij en beoordeel ze op financiële en technische haalbaarheid, tijd- en capaciteitsinvestering en potentiële opbrengst. 

Sommige growth hacks zullen helemaal niet technisch van aard zijn en kunnen uitgevoerd worden door jezelf en je collega's op basis van bechikbare data en met beschikbare middelen maar vanuit een andere invalshoek.

Maak een keuze en have fun!

Heb je briljante acties laat dan wat van je horen...

23 maart 2018 - Jezelf blijven ontwikkelen leidt tot resultaat

Vorig jaar ben ik op 1 februari gestart als deeltijdondernemer. In april factureerde ik mijn eerste klant. Op 1 december werd ik fulltime ondernemer.

Ik had heldere doelen en ideeën over wat ik wilde bereiken en hoe ik dat zou aanpakken. In twaalf maanden tijd is daar echter behoorlijk aan gesleuteld. Net zoals bij DHL in de voorgaande 21 jaar.

Ik geloof dat je, om duurzaam  succesvol te kunnen zijn, constant moet blijven investeren in jezelf. Zeker de 21e eeuw vraagt met alle technologische vernieuwing en snelheid van informatieverwerking om een enorm aanpassingsvermogen.

Als verkoper of ondernemer zijn er legio manieren om jezelf te blijven ontwikkelen, nieuwe inzichten te vergaren, je kennis te verdiepen, nieuwe dingen te leren, jezelf te verbreden juist te specialiseren. Ik noem er een paar;

1. Internet als oneindige informatiebron om te lezen en ontdekken
2. Webinars, workshops, masterclasses op alle denkbare onderwerpen in overvloed aanwezig
3. Het volgen van trainingen, cursussen en opleidingen
4. Vragen om feedback
5. Inspiratiesessies en lezingen tijdens netwerk- en kennisevents
6. Lab rooms
7. Het lezen van boeken

Het laatste heb ik 21 maart gedaan. Met de verkiezingsuitslag op televisie op de achtergrond las ik in een paar uur een nieuw managementboek uit over succesvol ondernemen. 

Het leidde tot nieuwe inzichten en binnenkort zal ik een aantal ideeën uit dit boek gaan toepassen.

22 maart 2018 - De ongekende waarde van mond-tot-mondreclame

Hoe tevreden klanten leiden tot nóg meer tevreden klanten.

De waarde van mond-tot-mondreclame is enorm. Hoe stimuleer je dit;

1. Doe wat je belooft (en meer)

2. Lever kwaliteit

3. Focus op resultaat

4. Vraag actief om feedback, reviews en aanbevelingen

5. Werk samen met klanten aan testimonials

Ik vraag bijvoorbeeld regelmatig aan klanten of ze willen delen waarom ze me hebben ingehuurd, welk probleem ik voor ze heb opgelost en welk voordeel dit voor hen oplevert.

Ik ben dan ook erg blij met alle aanbevelingen, commentaren en publicaties op LinkedIn en Facebook van mijn tevreden klanten en deelnemers in de afgelopen maanden.

Dankje Freek, Trudy, Britt, Edwin, Wouter, Saskia, Leonie, Frank, Jacqueline, Irina, 
Mirjam,  Jan, Mike, Levi, Mick, Cinda, Djali, André, Mike, Sharon, Rinus,  Arnoud en nog vele anderen.

21 maart - De ruggegraat van je business 

Op 17 januari schreef ik over de ruggegraat van je business; het managen van je omzetkansen. Ik adviseerde over het gebruik van een pijplijnmanagementsysteem.

Een sales crm tool geeft rust, overzicht, duidelijkheid en structuur. Doordat je met één druk op de knop een overzicht krijgt van al je omzetkansen kun je een betere inschatting maken van je omzet in de komende maanden. En weet je dus of je bij moet sturen.

Wat houd je minimaal bij als je je omzetkansen vastlegt?

1. de gegevens van de klant en contactperso(o)n(en)
2. de waarde van de omzetkans
3. het product of de dienst die het betreft
4. de fase van het verkoopproces
5. eventuele concurrenten
6. de ingeschatte sluitingsdatum cq. opvolgdatum

In de meeste systemen kun je een naam geven aan een omzetkans.

Wanneer werk je een omzetkans bij? Natuurlijk direct na het verkoopgesprek of zo snel mogelijk nadat je een update hebt en bij het sales crm kan. De meeste tools hebben tegenwoordig een app die je ook mobiel kunt gebruiken.

Overzicht

Ik snap het niet goed wanneer een verkoper of ondernemer zijn omzetkansen maar een keer per week of nog minder vaak bijwerkt. Zeker als het om meer dan tien omzetkansen gaat zorg er dan voor dat je kort op de bal zit. Je wilt immers geen omzetkansen missen!

Werk jij met kladblaadjes, post-it memo's en excelbestanden? Dan kan ik je op een blaadje geven dat je kansen gaat missen. Wie pakt jouw omzetkansen op als je onverwachts ziek bent? Wanneer je omzetkansen in de cloud staan en iedereen erbij kan kom je wellicht terug op kantoor en heb je een nieuwe klant dankzij een van je collega's. Voor zelfstandig professionals kan een Virtual Assistent, stagiair of collega-ondernemer een back-up zijn.

Gratis Sales CRM

Als omzetcoach help ik ondernemers binnen één dag met het inrichten en in gebruik nemen van een pijplijnmanagementsysteem, en kies je voor Free HubSpot Sales CRM dan is dit tool zelfs kosteloos!


20 maart 2018 - Meer klanten met minder inspanning

Zoals je inmiddels wel weet is sociaal verkopen één van mijn stokpaardjes. 

Je snapt wel waarom als je weet dat ik binnen drie maanden een Return On Investment realiseerde op een investering van ruim 30.000 euro toen ik met social selling aan de slag ging binnen DHL. We besloten om onze investering te verdubbelen en daar bleef het niet bij...

Met deze pull methodieken groeide mijn team in China vorig jaar ruim 40% in een zwaar concurrerende markt (lucht- en zeevracht).

Zelf heb ik met sociale verkooptechnieken mijn bedrijf opgebouwd. Inmiddels heb ik in krap één jaar tijd ruim 100 betalende ZZP en MKB klanten mogen verwelkomen waarvan velen inmiddels naar volle tevredenheid regelmatig gebruik maken van omzetcoaching.

Wil je ook méér en makkelijker nieuwe klanten? Vind je het traditionele verkoopproces uitdagend? Ga aan de slag met sociaal verkopen! 

Op 4 april, 23 mei en 28 juni geef ik in Voorschoten 's avonds wederom de Succesvol Verkopen Workshop "Sociaal Verkopen". Hieraan deden inmiddels 300 mensen mee in open workshops en maatwerk inhouse. Hieronder lees je de positieve feedback van de deelnemers.

Boek nú van 110,- ex btw voor slechts 89,- ex btw. Dit is de laatste keer dat we deze avonden met korting aanbieden.

Hogere verkoopeffectiviteit

Als sales manager bij het meest internationale bedrijf ter wereld was ik altijd op zoek naar manieren om efficiënter en effectiever te verkopen met mijn teams.

De traditionele verkoopmethodieken gebaseerd op push strategieën, koud bellen en een hoge productiviteit werken wel maar zijn niet altijd de meest slimme oplossing als je weinig tijd hebt of wanneer je je verkoopeffectiviteit wilt vergroten.

Enkele jaren geleden begon ik daarom bij DHL met sociaal verkopen en heb dit in tientallen landen bij honderden verkopers uitgerold met vaak waanzinnige resultaten als gevolg.

Toen ik vorig jaar startte als zelfstandig ondernemer wist ik ook zeker dat ik mijn klanten via sociaal verkopen zou gaan aantrekken in plaats van mijn tijd verdoen aan koude acquisitie.

De verkoopeffectiviteit is zoveel hoger omdat je niet meer met hagel schiet. Je gaat niet meer op deuren kloppen in de hoop dat je op het juiste moment de juiste persoon met de juiste boodschap weet te overtuigen.

Nee.

Klanten komen naar jou!

Wil je dit ook leren? Meld je aan voor de workshop "sociaal verkopen" op 4 april, 23 mei en 28 juni in Voorschoten voor slechts 89,- ex btw pp. Na juni gaat de prijs voor deze workshop definitief omhoog.

Er zijn nog enkele plekken beschikbaar.

Voordelen van sociaal verkopen

- Doelgericht op de radar komen van jouw doelgroep
- Hoger onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrenten
- Klanten ervaren deze manier van verkopen niet als agressief maar doordat je veel deelt wordt je juist ontzettend gewaardeerd

Waarom zou je je nog langer ongemakkelijk voelen bij het benaderen van potentiële klanten? Met sociaal verkopen investeer je in duurzame klantrelaties en ga je de klanten aantrekken die bij jouw dienstverlening passen.

Meer weten over sociaal verkopen? Lees dit artikel over effectief klanten aantrekken en begrijp de fundamenten van deze op marketingtechnieken gebaseerde verkoopmethodiek.

19 maart 2018 - Wat is eigenlijk jouw netwerk?

LETS CONNECT Het uitbreiden van je LinkedIn netwerk. Wel of niet wenselijk? En wat betekent dit voor de kwaliteit van je netwerk?

Zomaar uitnodigingen accepteren? Wat is daarin nou handig om te doen?

Ten eerste is LinkedIn NIET jouw netwerk. Het is slechts een hulpmiddel dat een DEEL van jouw netwerk omvat. 

Binnen dit LinkedIn netwerk zul je mensen hebben als connectie met wie je al een of meer andere netwerken deelt. Sommigen ken je daarom goed en anderen misschien wat minder goed maar doorgaans is er wel een gemeenschappelijkheid en een persoonlijke kennismaking geweest.

Sommige mensen op LinkedIn maken óók een keuze om het netwerk uit te breiden met mensen die ze alléén van LinkedIn kennen. Omdat je een keer een bericht hebt gelezen van iemand of daarop hebt gereageerd. Of misschien heeft iemand je alleen maar uitgenodigd.

Bij uitnodigingen die ik zelf verstuur geef ik altijd in een persoonlijke boodschap aan waarom ik denk dat we voor elkaar of elkaars netwerk waarde kunnen toevoegen.

Bij uitnodigingen die ik ontvang doe ik een korte check vóórdat ik de uitnodiging accepteer. Dit doe ik om te voorkomen dat ik spam accepteer.

Ik let zelf altijd op;

- Waar komt de persoon vandaan?
- Indien het een buitenlands profiel betreft is dit dan voor mij relevant?
- Hoeveel connecties heeft de persoon in kwestie
- Is het een "valide"profiel met een normaal en logisch cv
- Zijn er onderschrijvingen en aanbevelingen

Met deze check valt er ongeveer 10% van de connectieverzoeken af.

Ik ben persoonlijk voorstander van een groot LinkedIn netwerk omdat ik dit netwerk ook vanuit commercieel perspectief benut. Dan is het handig om een groot bereik te hebben. Ik deel waardevolle inzichten richting mijn netwerk en de likes en comments helpen mij om potentiële klanten te bereiken.

LinkedIn is dus niet mijn netwerk maar slechts een deel daarvan en de mensen met wie ik een connectie heb ken ik in sommige gevallen (nog) niet persoonlijk. 

We zijn hierover een discussie gestart op LinkedIn. Wat is jouw ervaring? Deel het!

Mochten we nog niet gelinkt zijn en denk je dat we waarde voor elkaar kunnen toevoegen schroom dan niet om me uit te nodigen!

16 maart 2018 - Meer betrokkenheid met video op LinkedIn

Ik heb gisteren twee video's geplaatst op LinkedIn. 

Niet met een link naar Youtube of een ander videoplatform maar rechtstreeks op LinkedIn.

Enkele leuke inzichten;

1. Video mag best wat impulsief en amateuristisch overkomen zolang het niet storend is. Dit heet namelijk spontaan en authentiek.

2. Het bereik op LinkedIn wordt gemeten in aantallen, namelijk hoe vaak je video is bekeken. Dit is dus echt anders dan bij reguliere bijdragen waarbij de views (hoe vaak kom je op een tijdlijn) wordt weergegeven.

3. Video's krijgen voorrang wanneer ze op LinkedIn worden geüpload. Op dit moment promoot LinkedIn het gebruik van video en wil men hiermee stimuleren dat gebruikers langer gebruik maken van LinkedIn.

4. Je kunt per bericht je betrokkenheid uitrekenen. Zo had ik op het eerste bericht binnen 13 uur 38 likes en 5 comments met 2.331 views dus een betrokkenheid van 1,8% en op het tweede bericht binnen 11 uur 20 likes en 5 comments met 885 views dus een betrokkenheid van 2,8%. 

Wanneer je dit vaker zou doen dan kun je doelen bepalen voor je views en betrokkenheid en jezelf uitdagen een steeds groter bereik en hogere betrokkenheid te realiseren door waardevolle content voor je doelgroep te produceren als onderdeel van een social selling strategie (er zijn nog plekken beschikbaar voor de workshop hierover op 4 april)

Dit zijn de links naar de video's;

Video met verkooptip "pak vaker de telefoon"

Video over het besparen op je gasrekening met een simpel, duurzaam en goedkoop alternatief voor vloerverwarming gewoon via het stopcontact!

15 maart 2018 - Haal méér uit je verkoopgesprekken

3 tips om een hogere conversie uit je verkoopgesprekken te halen;

1. Bereid je voor, verdiep je vooraf in de klant en bedenk wat relevante informatie kan zijn die je kunt gebruiken in het verkoop- of aankoopproces.

2. Stel vragen. Laat de klanten praten en zoveel mogelijk informatie geven. Luister oprecht en vraag door. Wat speelt er, waar loopt de klant tegenaan, wat betekent dit voor de klant en wat voor oplossing zou de klant graag zien?

3. Kom NIET met een oplossing zolang de klant niet om een oplossing vraagt. Er zal dan per definitie onvoldoende draagvlak zijn. Je kunt met gerichte vraagstellingstechnieken vaak wel bewerkstelligen dat de klant een oplossing of ideale situatie benoemt.

Zelf aan de slag met het verbeteren van je verkoopvaardigheden? 29 maart vindt in Voorschoten wederom de verkooptraining "Succesvol Verkoper In Een Dag" plaats en speciaal voor de ontvangers van onze tips geldt een bijzonder aantrekkelijk tarief.

14 maart 2018 - Zoek je doelgroep op

Vandaag was ik aanwezig bij de startersavond in Leiden. Ik ben net thuis dus vandaar een keer een tip laat op de avond.

Vorig jaar kwam ik op de startersavond als deelnemer. Dit jaar als standhouder.

Door de doelgroep "startende ondernemers" actief op te zoeken en me onder hen te begeven heb ik waardevolle contacten opgedaan.

Mijn verwachtingen waren laag en ik heb me gericht op sociaal verkopen. Dus veel gedeeld en gegeven. 

Wat heeft dit opgeleverd?

- 11 nieuwe mailadressen in Active Campaign via het downloaden van mijn werkboek Succesvol Verkopen
- 7 visitekaartjes
- 3 vervolgafspraken met deelnemers
- 2 vervolgafspraken met andere standhouders
- 1 uitnodiging om een workshop te komen geven bij een groep ondernemers


13 maart 2018 - Het gaat niet om wie jij kent maar wie jou kent

Netwerken, als verkoper en ondernemer kun je er niet omheen. Zowel online als offline.

In Nederland bestaan een aantal landelijke netwerken die gericht zijn op het genereren van meer business. Doorgaans kom je regelmatig bij elkaar en leer je elkaar en elkaars business steeds beter kennen.

Vrijwel alle clubs vragen een contributie en bepaalde mate van betrokkenheid.

Ook vanuit Omzetcoach.nl werken we aan een netwerk gericht op het creëren en verzilveren van omzetkansen. We gaan om de week aan het einde van de werkdag bij elkaar komen in de regio Den Haag en lidmaatschap is al mogelijk vanaf 295,- per jaar. Een eerste kennismaking is kosteloos.

Wil je meer weten hierover stuur me dan even een berichtje.


12 maart 2018 - Een waardevol cadeau van een klant

Een waardevol cadeau van mijn klant.

Meestal spontaan en andere keren krijg ik het nadat ik erom vraag. 

Feedback op mijn dienstverlening.

De afgelopen twaalf maanden kreeg ik regelmatig feedback en elke keer merk ik dat mijn primaire gevoel schrik en teleurstelling is. Een gevoel van falen.

Ik onderdruk de natuurlijke neiging om te verdedigen en uit te leggen.

Mijn reactie? Ik lees nauwkeurig wat de klant schrijft, ik luister aandachtig en vraag door en ik pas mijn dienstverlening en gedrag waar mogelijk aan. Ik probeer nieuwe dingen uit en verbeter waar ik kan.

Op deze manier blijft mijn reis als ondernemer elke dag een leuk avontuur, een verrijking en een enorme leerervaring.

Iedereen die de tijd en moeite heeft genomen om mij feedback en tips cadeau te geven wil ik hierbij nogmaals hartelijk bedanken. 

Mede namens hen kan ik mijn dienstverlening naar klanten verbeteren.

Herkenbaar? Verbeter jij ook je dienstverlening aan de hand van de stem van jouw klant

9 maart 2018 - Sociaal verkopen met LinkedIn

Wil jij op een leuke en effectieve manier via LinkedIn op de radar komen van je doelgroep? Dat kunnen klanten zijn of werknemers of leveranciers/partners. Dan zijn dit enkele tips;

Bedenk een strategie (download werkboek social selling op onze website) en stel een doel.

1. Zorg dat je LinkedIn geschreven is vanuit het perspectief van je doelgroep

2. Maak je profiel zo compleet mogelijk

3. Communiceer waardevolle inzichten die belangrijk zijn voor jouw doelgroep

4. Zorg ervoor dat helder is wat jij kunt betekenen voor je doelgroep

5. Maak gebruik van de zoekfuncties in LinkedIn en bekijk profielen van mensen binnen je doelgroep

6. Reageer op berichten van mensen uit je doelgroep

7. Zodra er interactie ontstaat bijvoorbeeld door interesse in je profiel of jouw content ga dan een dialoog aan en probeer een connectie te maken

8. Blijf in contact door stap 3 t/m 7 te herhalen op deze manier kom je op het netvlies en in het geheugen van de mensen met wie je een zakelijke relatie wilt aangaan


8 maart 2018 - Pak de telefoon

Ik heb er al vaker over geschreven en herhaal het graag nog een keer.

Pak vaker de telefoon.

Het is eigenlijk niet te geloven wat ik vandaag samen met mijn collega heb gerealiseerd door sneller de telefoon te pakken en het mailen even te vermijden.

Afspraken gemaakt, offertes opgevolgd, nieuwe mensen leren kennen, omzetkansen gecreëerd voor onszelf en voor anderen, mensen met elkaar verbonden én geleerd hoe we met onze nieuwe telefooncentrale klanten op de juiste manier kunnen doorverbinden.

Kortom een vruchtbare dag.

In dit LinkedIn artikel dat ik ook al eerder deelde vind je handige tips wanneer het (commercieel) bellen niet helemaal je ding is. Vijf tips om bellen met je (potentiële) klanten leuker en makkelijker te maken.

7 maart 2018 - Twee voor twaalf

Laat het geen twee voor twaalf zijn als het op het behalen van je omzetdoelstellingen aankomt.

Omzet dient een voorspelbare waarde te hebben. Als je niet weet wat je in grote lijnen kunt verwachten de komende maanden dan raad ik je aan om (actiever) te gaan werken met een pijplijn management systeem waarin je je omzetkansen vast gaat leggen en per fase van het verkoopproces gaat managen.

De datum van opvolging, de waarde van je omzetkansen en aanvullende gegevens gaan jou helpen om inzicht en rust te krijgen rondom het verkoopproces.

6 maart 2018 - Verhoog je conversie met gratis tools

Afgelopen jaar is mijn verkoopeffectiviteit verder verbeterd door het gebruik van diverse GRATIS marketing automation tools. Van 5% conversie van websitebezoekers in april naar 10% conversie in juni en zelfs een piek in oktober van ruim 20%. Deze bezoekers schrijven zich in op een van de maillijsten van Omzetcoach.nl.

In dit LinkedIn artikel geef ik de top-5 van (bijna) gratis marketing automation tools die mij op dit moment helpen.

5 maart 2018 - Krijg jij allergische reacties bij acquisitie?

Veel ondernemers blijven het lastig vinden om nieuwe klanten aan te trekken. Sommigen zijn ronduit allergisch voor alles wat maar ruikt naar "commercie", anderen vinden het gewoon eng om acquisitie te plegen en een groep heeft er gewoon geen zin in omdat ze met hun eigen passie bezig willen zijn.

Speciaal voor ondernemers die hier verandering in willen aanbrengen zet ik in dit LinkedIn artikel vijf praktische en eenvoudige tips op een rij waarmee jij direct aan de slag kunt.

2 maart 2018 - Klanten zijn gevoelig voor taal

In een koopproces is een toekomstige klant vaak onzeker. Hij of zij staat op het punt een belangrijke beslissing te nemen. Soms is daar een behoorlijke investering mee gemoeid. Er kunnen daarnaast zakelijke maar ook persoonlijke belangen een rol spelen. En de impact van een verkeerde beslissing kan grote gevolgen hebben.

Jouw taalkeuze kan onbewust de beslissing om wel of geen zaken doen behoorlijk beïnvloeden.

Vermijd twijfel

- Dat gaan we proberen
- Ik hoop het
- Helaas
- Misschien
- Nee
- Dat kunnen we niet
- Dat gaat niet lukken
- Dat zou wel zo moeten zijn


Gebruik actief en positief taalgebruik

- Dat zal ik direct doen
- Wij garanderen
- Dat kunnen we absoluut
- Ik kan bevestigen dat
- We zullen zeker
- Ik ga daar meteen naar kijken

1 maart 2018 - Heb je je omzetdoelstelling van februari gehaald?

Kijk je ook altijd reikhalzend uit naar het einde van de maand? De kick die je krijgt als je weet dat je je omzetdoelstelling hebt gehaald vind ik zelf een van de leukste dingen van het ondernemen en verkopen.

Soms valt de maand tegen. Dan is dat hopelijk geen verrassing en ben je al volop bezig om de komende maanden succesvoller te laten worden.

Februari was een korte maand maar telt desondanks méér werkdagen dan maart. Dat betekent dat je niet op je lauweren kunt rusten en het gas hard ingedrukt moet houden de komende weken.

Bedenk eens tien acties die je de komende maand zou kunnen uitvoeren om extra omzet te genereren en kies er vervolgens één uit die relatief weinig tijd kost en verhoudingsgewijs een grote impact zou kunnen hebben. Pak deze actie op en ga die ook echt met 100% energie en focus implementeren.

Ik ben benieuwd wat deze tip jouw oplevert.​​​​