mvb2020-02-01-1013-scaled-1
Manon Vonk

Manon Vonk

De KASSA methode voor duurzame groei van je omzet

De KASSA methode voor duurzame groei van je omzet helpt ondernemers om meer rendement uit hun verkoopinspanningen te halen. De meeste ondernemers zijn gebaat bij het verhogen van hun omzet en het behalen van een zo goed mogelijk rendement.

Investeren in een methode om je rendement te verhogen helpt je om effectiever met je tijd om te gaan. En om slimmer gebruik te maken van de middelen die je ter beschikking hebt. De KASSA methode voor duurzame groei van je omzet werkt alléén als je deze toepast als onderdeel van de drie succesingrediënten van succesvolle verkopers.

Drie succesingrediënten van succesvolle verkopers

  1. De juiste attitude is een eerste succesingrediënt om succesvol te worden op verkoopgebied. Een coach kan vaak een enthousiasmerende en motiverende rol aannemen richting de ondernemer. Daarom werk je bij ons met een omzetcoach.
  2. Een tweede succesingrediënt vormen de verkoopvaardigheden. Deze kun je ontwikkelen bijvoorbeeld tijdens een verkooptraining. Ook regelmatige feedback en coaching zijn cruciaal om je verkoopeffectiviteit te kunnen verbeteren.
  3. Structuur in je dagelijkse verkoop- en marketing proces. Het optimaliseren van je commerciële proces en het gebruik van systemen en tools is het derde succesingrediënt.

Uiteindelijk speelt de gunfactor óók nog een belangrijke rol in het verkoopproces. Jouw gunfactor kun je positief beïnvloeden via het bouwen van je eigen (online) merk, één van de pijlers van social selling.

KASSA methode zorgt voor duurzame omzetgroei

Bouw je eigen gestructureerde marketing- en verkoopproces op volgens de KASSA methode. Hiermee bouw je voor jezelf een duurzame en constante inkomstenstroom.

KASSA staat voor;

Klanten aantrekken

Continue stroom van leads genereren en klanten werven, zowel on- als offline.

Aankoopfrequentie verhogen

Klanten vaker later kopen, bijvoorbeeld via een abonnement of herhalingsaankopen stimuleren.

Salesprestaties managen

Verkoopeffectiviteit en efficiëntie verbeteren. Onder andere door regelmatig commercieel klantcontact en het benutten van up- cross- en deep selling initiatieven. Verbeteren van verkoopvaardigheden.

Sales- en marketingproces optimaliseren

Borgen van je lead management en sales follow up. Leg werkinstructies en processen vast en hanteer een heldere (dag)structuur.

Aantrekkelijkheid van je waardepropositie maximaliseren

Toegevoegde waarde en oplossend vermogen van je dienstverlening kunnen vertalen naar een waardepropositie. Mét heldere voordelen voor je klant. 

Omzetgroeigesprek

Plan nú een omzetgroeigesprek in met een van onze omzetcoaches. In een omzetgroeigesprek zullen we je kritische vragen stellen over je verkoop- en marketingstrategie. Hierdoor krijg je dus méér inzicht in je commerciële ontwikkel- en verbeterpunten. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Volg ons op LinkedIn voor regelmatige verkoop- en marketingtips.

Deel dit bericht

Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print