Retail Omzetcoach

Het maximale uit je (web)winkel halen. Wij sparren graag eens met je hoe je als ondernemer méér klanten en méér omzet kunt genereren. Met jou en je team maken we een praktijkgericht commercieel plan van aanpak. Met een hogere omzet van meer klanten word je minder afhankelijk en heb je minder zorgen. Hierdoor hou je tijd over voor de dingen die je écht leuk vindt!

Omzetcoach.nl

Ondersteunt ondernemers bij het optimaliseren van hun verkoopprestaties;

- Analyses en adviezen
- Praktijkgerichte workshops & trainingen
- On the job coaching
- Implementaties verkoop- en marketingautomatisering
- Optimalisatie commerciële processen
- Website traffic en funneling
- Mystery shopping
- Interim management

Neem contact op

Onze aanpak

Samen met jou analyseren we je uitdagingen. Waar loop je tegenaan en wat is daarvan het gevolg voor jou als retailer? We kijken naar je verkoop- en marketingstrategie en naar de effectiviteit van jou en/of je verkoopteam. Wat kan er beter? Met een concreet plan van aanpak brengen we je verkoopresultaat naar het gewenste niveau.

Na een gratis intakegesprek aan de hand van onze eigen OMZET-methode wordt een plan van aanpak gemaakt op basis van je eigen behoefte. Je gaat praktijkgericht aan de slag met SMART doelstellingen. Omzetcoaching is al mogelijk vanaf 299,-. 

Plan een gratis intakegesprek

Mystery shopping

Snel een gerichte feedback op je commerciële prestaties? Dan is ons mystery shopper rapport een goed idee. Wanneer je één winkel of één website wilt laten onderzoeken dan kan dat binnen veertien dagen na aanvraag. Onze werkwijze is heel eenvoudig. Nadat de aanvraag is ingediend en goedgekeurd gaat een van onze medewerkers jouw website of winkel bezoeken. Vervolgens brengen wij verslag uit op basis van onze waarnemingen en geven we jou een aantal aanbevelingen. We concentreren ons hierbij op drie kernpunten;

- Commerciële prestatie
- Presentatie
- Klantgerichtheid

Ons basisrapport is gebaseerd op één bezoek en kost 149,- voor een website en 299,- voor een winkel.

Wil je méér dan een (web)winkel laten bezoeken dan maken we graag een offerte op maat.

Tips & Tricks

Speciaal voor jou schreven we een aantal interessante artikelen.

Mag het ietsje méér zijn? Wat kunnen ondernemers leren van de slager

Wie herkent het niet? Bij de slager is het een standaard uitspraak; “mag het ietsje méér zijn?” Deep selling in de retail noemen we dat. Méér verkopen van hetzelfde product aan dezelfde klant. Ook de bekende aanbieding, ‘drie halen twee betalen’, is daar een mooi voorbeeld van. Als ondernemer heb je natuurlijk ook zulke aanbiedingen, toch? Want als je eenmaal een klant in je (web)winkel hebt dan is het uiteraard in jouw belang dat er aan de kassa een zo hoog mogelijk bedrag wordt afgerekend.....lees meer


Het mysterie van zaterdag 13 augustus 1994

Aan het einde van die zaterdag bleek dat we een kastekort hadden van vijfenzestig gulden. Waarschijnlijk een dure vergissing, waarbij één van ons een klant verkeerd wisselgeld terug had gegeven. In de tabakswinkel van mijn vader gingen behoorlijke bedragen om voor die tijd. Vanwege de hoge accijns op tabaksartikelen en de verkoop van staatsloten en vervoersbewijzen was de omzet hoog maar de marge laag. Moderne inzichten voor de retail dankzij een mysterie uit 1994.....lees meer


Hieronder vijf tips van Karels Bio Friet die leiden tot méér bezoekers en een hogere omzet              

Wat me opvalt is dat sommige foodtrucks echt een eigen publiek hebben en in staat zijn om extra klanten naar bijvoorbeeld een festival te trekken omdat men graag deze foodtruck bezoekt. Een voorbeeld is Karels Bio Friet die sinds november ook een eigen winkel in Leiden heeft. Begonnen in Leiden, maar inmiddels rijden hun opvallende wagens door het hele land. Op hun website laten ze zien waar mensen de komende tijd kunnen genieten van hun biologische producten. Van jouw feestje maken zij een feest.....lees meer