Mijnverkooptips.nl - elke werkdag een Succesvol Verkopen Tip die jou helpt om je omzetdoelstellingen te halen.

19 januari 2018 - Pak de telefoon

Op social media zoals LinkedIn kun je dagelijks nieuwe connecties aangaan. Hoe onderhoud je je netwerk? Hoe kun je nieuwe connecties wat beter leren kennen?

Pak de telefoon eens op en bel deze week elke dag één nieuw contact!

Ik deed het deze week en belde met vier mensen die ik nog nooit eerder sprak en die zich recent aan hebben gemeld bij Mijnverkooptips.nl.

Wat kwam er uit deze gesprekken?

1. Iedereen waardeerde het gesprek

2. Van beide kanten zijn waardevolle inzichten gedeeld

3. Uit alle gesprekken is een vervolgafspraak gekomen

Is bellen "niet je ding" stap dan eens uit je comfortzone en lees vóórdat je belt deze tips; 

1. Bereid je voor - lees het profiel even door en bekijk iemand's website, probeer de gemeenschappelijkheid in kaart te brengen en maak een link naar jouw business waar je wat vragen over kunt stellen

2. Stel een doel, wat wil je bereiken met je telefoontje

3. Stel je duidelijk voor en geef aan waarom je belt 

4. Stel open vragen en luister aandachtig

5. Voer geen verkoopgesprek maar maak een start met het opbouwen van een relatie, deel wat relevante inzichten vanuit je eigen perpectief

Meer lezen in het artikel "Bellen is niet echt mijn ding, dus..." op LinkedIn.

Have fun! 

18 januari 2018 - Doe je dit nog niet?

Elke dag melden zich spontaan nieuwe potentiële klanten bij mij. Ik heb sinds de oprichting van Omzetcoach.nl nog geen dag aan koude acquisitie gedaan.

Tijdens onze social selling workshops deel ik EXACT welke strategie ik toepas, welke tools ik gebruik en welke technieken ik inzet om klanten aan te trekken.

Ik deel hoe ik 1.000.000 views kreeg met mijn LinkedIn posts en waarom ik bijna 1.000 aanmeldingen voor mijn nieuwsbrief kreeg met één LinkedIn post en hoe jij deze aanpak ook kunt gebruiken. In 2018 gaan mijn views verdubbelen en ik laat zien met welke succesformule.

Ik deel hoe ik met één post 10.000 euro verdiende.

Ik deel hoe ik op één dag waardevolle gesprekken kon regelen voor 1.000 potentiële klanten (niets is onmogelijk). 

Als je aan de slag gaat met social selling dan kennen de meest gehanteerde definities vier pijlers. Ik ga een stap verder en deel welke vijfde pijler ik hanteer en hoe deze voor mij het belangrijke verschil maakt.

Een introductie tot social selling staat beschreven in dit artikel en in het werkboek Succesvol Verkopen dat je kunt downloaden op Omzetcoach.nl.

17 januari 2018 - Omzetkansen managen, de ruggegraat van je business

Mensen die me wat langer kennen weten dat ik het bij DHL vaak herhaalde. Het managen van je omzetkansen is "the backbone of your business".

Feitelijk alles wat je als verkoper of ondernemer vanuit commercieel perspectief doet heeft maar één doel. Het behalen van je omzetdoelstellingen.

Het vastleggen én opvolgen van omzetkansen in een pijplijn is cruciaal. Er zijn talloze goede Sales CRM systemen die dit proces ondersteunen. Salesforce, Teamleader, Pipedrive, Perfectview. Stuk voor stuk prima te gebruiken. 

Ik heb zelf een voorkeur voor Hubspot Sales CRM simpelweg omdat het goed, intuïtief én kosteloos is.

Gebruik je nog geen Sales CRM systeem dan raad ik je aan hiermee te starten. Ik help regelmatig klanten met het inrichten en in gebruik nemen van een van bovenstaande systemen. Met één omzetcoachsessie staat jouw basis en kun je verder werken aan je eigen succes.

16 januari 2018 Zo haal je méér uit je verkoopgesprekken

Wat zijn enkele kenmerken van een succesvol verkoopgesprek?

1. De verkoper luistert en stelt vragen vanuit oprechte interesse
2. Er is sprake van een balans 80/20 (koper praat 80%)
3. Door de juiste vragen te stellen laat je de koper enkele moeilijkheden benoemen
4. De verkoper luistert, vat samen en vraagt door naar de effecten van deze moeilijkheden
5. De verkoper weet de klant te bewegen tot het benoemen van een toekomstvisie

Op basis van deze toekomstvisie die overduidelijk uit de koker van de potentiële klant komt kan de verkoper met zijn waardepropositie komen.

Een goede conversie ligt, afhankelijk van je product en propositie, normaliter niet onder de 35% à 50%. Succesvolle verkopers onderscheiden zich door een hogere conversie.

15 januari De KASSA! methode voor groei van je omzet

De meeste ondernemers zijn gebaat bij het verhogen van hun omzet en het behalen van een zo goed mogelijk rendement. De KASSA! methode helpt ondernemers om meer rendement uit hun verkoopinspanningen te halen.

Investeren in een methode om je rendement te verhogen helpt je om effectiever met je tijd om te gaan en slimmer gebruik te maken van de middelen die je ter beschikking hebt.

Bouw je eigen gestructureerde marketing- en verkoopproces op volgens de KASSA! methode en werk daarmee voor jezelf aan een duurzame inkomstenstroom. Lees verder....

12 januari 2018 The money is in the list

Het gebruik van e-mail marketing is nog steeds een prima manier om contact met bestaande en nieuwe relaties te onderhouden én te ontwikkelen.

Hoe bouw je een maillijst? Meestal doe je dit met het verzamelen van e-mailadressen via contactformulieren of pop-ups. Ook kun je adresbestanden aankopen.

Echter er is een manier om snel en zonder kosten veel nieuwe contacten te krijgen.

In de afgelopen drie maanden hebben mijn collega's en ik drie keer een LInkedIn post gemaakt en daarmee in totaal 4400 nieuwe inschrijvingen op onze maillijsten gekregen. Het aantal views op LinkedIn stijgt momenteel al boven de een miljoen uit.

Deze post had bijvoorbeeld 260.000 views en ruim 750 inschrijvingen. Dit zijn de criteria die we hanteren om tot een dergelijke post te komen (de succesformule).

11 januari 2018 Mag het ietsje méér zijn? Wat kunnen ondernemers leren van de slager

Wie herkent het niet? Bij de slager is het een standaard uitspraak; “mag het ietsje méér zijn?” Deep selling in de retail noemen we dat. Méér verkopen van hetzelfde product aan dezelfde klant. Ook de bekende aanbieding, ‘drie halen twee betalen’, is daar een mooi voorbeeld van. Als ondernemer heb je natuurlijk ook zulke aanbiedingen, toch? Want als je eenmaal een klant in je (web)winkel hebt dan is het uiteraard in jouw belang dat er aan de kassa een zo hoog mogelijk bedrag wordt afgerekend.....lees meer

10 januari 2018 Tien tips om je telefonische verkoopgesprekken effectiever te maken

Ken je dat? Je hangt de telefoon op en denkt: “dat had ik anders moeten doen’”. Hoe bereid je je goed voor op dat belangrijke telefonische verkoopgesprek? Tien tips van een Telesales specialist om je gesprekken effectiever te maken.....lees meer

9 januari 2018 Een hogere conversie op verkoopgesprekken

Heb je het gevoel dat je méér uit je verkoopgesprekken moet kunnen halen? Dan is de training "Succesvol Verkoper In Een Dag" interessant voor je. Investeer in je eigen succes! Deelname is normaal gesproken 495,- ex btw maar voor de snelle beslissers is er nu een tijdelijke aanbieding met maar liefst 200,- voordeel. 


© 2017 De Verkoopmaatschappij