De KASSA! methode voor groei van je omzet

De meeste ondernemers zijn gebaat bij het verhogen van hun omzet en het behalen van een zo goed mogelijk rendement. De KASSA! methode helpt ondernemers om meer rendement uit hun verkoopinspanningen te halen.

Investeren in een methode om je rendement te verhogen helpt je om effectiever met je tijd om te gaan en slimmer gebruik te maken van de middelen die je ter beschikking hebt.

De KASSA! methode werkt alléén als je deze toepast als onderdeel van de drie succesingrediënten van succesvolle verkopers.

Drie succesingrediënten

1. De juiste attitude is een eerste succesingrediënt om succesvol te worden op verkoopgebied. Een ondernemerscoach kan vaak een enthousiasmerende en motiverende rol aannemen richting de ondernemer. Daarom werk je bij ons met een omzetcoach.

2. Een tweede succesingrediënt vormen de verkoopvaardigheden, deze kun je ontwikkelen bijvoorbeeld tijdens een verkooptraining en door middel van feedback en coaching.

3. Structuur in je dagelijkse verkoop- en marketing proces en het gebruik van systemen en tools is het derde succesingrediënt. En uiteindelijk speelt de gunfactor ook nog een rol, deze kun je positief beïnvloeden via het bouwen van je eigen (online) merk, één van de pijlers van social selling.

KASSA! methode zorgt voor duurzame omzetgroei

Bouw je eigen gestructureerde marketing- en verkoopproces op volgens de KASSA! methode en werk daarmee voor jezelf aan een duurzame inkomstenstroom;

Klanten aantrekken

Continue stroom van leads genereren en klanten werven, zowel on- als offline.

Aankoopfrequentie verhogen

Klanten vaker later kopen, bijvoorbeeld via een abonnement of herhalingsaankopen stimuleren.

Salesprestaties managen

Verkoopeffectiviteit en efficiency verbeteren, onder andere door regelmatig commercieel klantcontact en het benutten van up- cross- en deep selling initiatieven. Verbeteren van verkoopvaardigheden.

Sales- en marketingproces optimaliseren

Borgen van je lead management en sales follow up, leg werkinstructies en processen vast en hanteer een heldere (dag)structuur.

Aantrekkelijkheid van je waardepropositie maximaliseren

Toegevoegde waarde en oplossend vermogen van je dienstverlening kunnen vertalen naar een waardepropositie met heldere voordelen voor je klant. 

Auteur: Franck Fielemon

Franck Fielemon






Oktober 2017

© De Verkoopmaatschappij